merhaba

Sosyal ağlarda bizi takip edin!

bizi takip edin!
Yukarıya Çık
  /  Blog   /  Sıradışı Ama Etkili ‘Kahve Uykusu’

Enerjini Yeniden Topla!

Kahve ve uyku aynı cümle içinde geçtiğinde akla tek bir şey gelir: Uyanık kalmak. Ya da şimdiye kadar öyleydi… Bilimsel araştırmaların ortaya çıkardığı yeni bir bulgu, şimdiye kadar terazinin iki ucunda bulunan bu ikilinin birlikte çalıştıklarında daha üretken olmamızı sağladığını ortaya koyuyor.

‘Coffee nap’ adı verilen ve batıda giderek yaygınlaşmaya başlayan bu yeni trend, bizim ‘kestirme’ olarak tabir ettiğimiz kısa uykunun daha verimli geçmesine yol açıyor. Günün sonunda amaç, uyanık olduğumuz anlarda daha verimli ve üretken olabilmek. Üretkenlik ve uyku arasında ilişki daima doğru orantılı. Uykumuzu iyi aldığımız günlerde konstanrasyon oranımız artar, daha dikkatli oluruz ve işleri tamamlamak için daha fazla enerjimiz bulunur. Uykusuz olduğumuz günlerdeyse verimliliğimiz hızla düşer ve işe odaklanmak yerine yalnızca uyumayı düşünürüz.

 

 

Kahve alışkanlığı insanın daha üretken olmasını sağlıyor ancak, gece uykusu açısından faydalı olmadığı herkesçe biliniyor. Özellikle öğlen 3’ten sonra içilen kahve, vücudun doğal olarak melatonin salgılamasına engel olabiliyor. Öyleyse kahvenin uykuya nasıl bir katkısı oluyor da ‘Kahve Uykusu’ trend haline geliyor?

 

Kahve Uykusu Nedir?

Bilimsel olarak desteklenen bu yeni trend, aslında isminden müteşekkil bir yöntem. Kahve içip kestirme uykusuna dalmayı öneriyor. İşin sırrı, uykuyu 30 dakika ile sınırlamak. Kafein kana karıştıktan 30 dakika sonra en etkili seviyesine ulaşıyor. Yöntem basit: Gün içinde uykuya dalacak kadar uykulu olduğun bir anda, kendine uyuyacak ortamı hazırlıyorsun ve bir bardak kahve içip hemen uykuya dalıyorsun. 30 dakika sonra uyandığında, kafein metabolizmana karışmış oluyor ve böylece kendini yenilenmiş ve uyanık hissediyorsun. Yapılan araştırmaya göre içtiğin kahvenin içinde 200–250mg civarında kafein bulunması gerekiyor. İş yerinde uyuyacak ortamı nasıl bulacağın konusuna gelince, orada iş yaratıcılığa kalıyor. Eğer araban varsa arabada kestirebilir veya öğlen arasını bu iş için değerlendirebilirsin. Kahve zincirlerinde rahat koltuklarda uyuklayan insanları görmeye nasılsa hepimiz alıştık. Her durumda saat 15:00’ten sonra kahve içmemeye özen göster, aksi taktirde gece uykunu etkileyebilir ve ertesi gün yeniden bir kısır döngüye girebilirsin.

Kahve içmiyorsan ne yapacaksın?

Kafein en çok kahvenin içinde yer alsa da yalnızca bununla sınırlı değil. Yeşil çay ve Chai çayında da yeterli miktarda kafein bulunuyor. Ayrıca Mate çayı da kafein oranı açısından kahveye eşdeğer, ayrıca bitki çaylarının sağladığı kendini iyi hissettirme özelliğine de sahip.

Kahve uykusunu deneyip denememek tamamen senin tercihin. Her durumda uzmanlar günde iki fincandan fazlasını önermiyorlar. Eğer kahveye bağımlı olduğunu düşünüyorsan, kahveyi tamamen hayatından çıkarmayı ve belli anlarda tükettiğin bir keyif içeceğine dönüştürmeyi de seçebilirsin. Sabahları ayılmak için çeyrek limon sıktığın büyük bardak ılık suyu içmen yeterli. Gün içinde de mate ve yeşil çay takviyesiyle kendini uyanık ve zinde tutabilirsin!

 

yorum yap